Badania kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli są anonimowe.
Mają na celu diagnozę w takich obszarach, jak:
(a) depresja,
(b) uzależnienie od Internetu,
(c) poczucie sensu życia,
(d) wsparcie społeczne,
(e) cele i wartości,
(f) relacje rodzinne (tylko uczniowie),
(g) wypalenie zawodowe (tylko nauczyciele).
Dzięki badaniu poznamy skalę tych zjawisk, czynniki ryzyka do nich prowadzące oraz korelacje pomiędzy poszczególnymi wskaźnikami, dzięki czemu będziemy mogli adekwatnie odpowiadać na zagrożenia oraz wzmacniać kondycję psychiczną uczniów i nauczycieli.
Każda zgłoszona szkoła otrzymuje unikalny link do kwestionariusza badań dla młodzieży. Link do kwestionariusza dla nauczycieli jest wspólny. Linków nie należy udostępniać osobom spoza szkoły (nie biorącym udziału w badaniu) ze względu za zachowanie praw autorskich użytych narzędzi.
Kwestionariusz dla uczniów zalecamy wypełnić w szkole, najlepiej podczas lekcji wychowawczej (lub innej) udostępniając uczniom stanowiska w pracowni komputerowej, bądź w razie braku takiej możliwości - prosząc ich o wypełnienie ankiet na ich komputerach/telefonach.
Dotychczasowe doświadczenie pokazuje znikomą próbę badawczą (brak możliwości wygenerowania raportu dla szkoły) w przypadku rozesłania uczniom linku do ankiety do samodzielnego wypełnienia (np. dziennikiem elektronicznym).
Link do kwestionariusza dla nauczycieli należy skopiować i przesłać nauczycielom z Państwa szkoły.
Badanie należy zrealizować do końca listopada 2025 r.
Jeżeli zachowanie terminu okazałoby się trudne, proszę o informację zwrotną. Będziemy indywidualnie i wyjątkowo przedłużać termin.
Jeżeli Państwa szkoła zrealizuje je wcześniej, lub napotkają Państwo na jakieś trudności, prosimy o kontakt pod adresem mailowym: kontakt@badania.szkola.pl
Po zakończeniu analizy badań Państwa szkoła otrzyma raport zbiorczy na temat kondycji psychicznej Państwa uczniów.
Państwo otrzymają raport dla swojej szkoły. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli otrzyma raport zbiorczy ze wszystkich szkół na temat kondycji psychicznej i uczniów, i nauczycieli. Obydwa zbiorcze raporty zostaną później Państwu udostępnione.
Z poważaniem
Maciej Trafny
Koordynator badań | KIL